Majlis Anugerah Jenama
Putra 2019 telah menyaksikan Perodua
telah meraih Emas dalam kategori Automotif untuk tahun ketiga
berturut-turut sebagai salah
satu jenama automotif kegemaran Malaysia.
Perodua
telah memenangi anugerah ini sebanyak sembilan kali dari sejumlah sepuluh tahun anugerah
tersebut diadakan. Jenama automotif nasional ini telah memenangi Emas pertamanya pada
tahun 2017 dan diikuti pada tahun 2018. Anugerah tersebut telah diterima oleh Naib-Presiden
Perodua Auto Corporation Sdn Bhd Datuk Ahmad Suhaimi Hashim.
“Kami
berasa rendah diri dengan pengiktirafan rakyat Malaysia terhadap
jenama kami. Pengiktirafan ini memotivasikan dan menggalakkan kami
untuk bekerja lebih keras seiring dengan objektif utama kami, iaitu
People
First,
yang mengutamakan keperluan dan kehendak rakyat Malaysia,” kata
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Dato’ Zainal Abidin
Ahmad.
“Perodua lebih daripada sekadar sebuah syarikat kenderaan. Pelbagai program dianjurkan merangkumi keselamatan, kesihatan, alam
sekitar, pendidikan, belia, sukan dan aktiviti amal, hinggalah kepada
inisiatif-inisiatif kepuasan pelanggan serta pembangunan modal insan,
para pembekal dan pengedar, kami ingin menjadi jenama yang mampu
memberi kesan positif dan nyata kepada rakyat Malaysia,” ujar Dato’
Zainal.
Anugerah
Jenama Putra mengiktiraf jenama-jenama kegemaran Malaysia berdasarkan
wawancara awam, yang telah melibatkan lebih 8,000 responden unik tahun ini.
Ia
merupakan satu-satunya anugerah jenama di negara ini yang diperakui
oleh Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (MATRADE) dan dianjurkan
oleh Persatuan Ejen Pengiklanan Bertauliah Malaysia (4As). Acara
ini disokong oleh Persatuan Digital Malaysia, Persatuan Pengiklan
Malaysia dan Persatuan Pakar Media.
No comments:
Post a Comment